گوناگون

درمان سرفه شدید ، کبد چرب و دیابت فقط بایک گیاه بنفش پرخاصیت

خواص مریم گلی بی‌شمار است و برای سلامت بدن بسیار مفید است. از جمله خواص مریم‌گلی این است که جوشانده غلیظ این گیاه اگر با آب مخلوط شود برای دردهای مفصلی، روماتیسم و حتی راشیتیسم کودکان بسیار مفید و موثر خواهد بود.

از خواص مریم گلی می‌توان به خواص مریم گلی برای حفظ سلامت پوست مانند خاصیت ضد پیری، درمان آکنه و سایر بیماری های پوست و تونر پوست چرب اشاره کرد.درمان ریزش مو، درمان عرق کردن بیش از حد، درمان سوءهاضمه، سلامت دندان، درمان آسم، سلامت قلب، تسکین علائم یائسگی و تنظیم سطح کلسترول از دیگر خواص مریم گلی هستند. خواص مریم گلی بیشمار است و برای سلامتی بدن بسیار مفید است. در این بخش از کارگر آنلاین به بررسی برخی از خواص مریم گلی می‌پردازیم.
خواص مریم گلی برای کبد چرب
یکی از خواص مریم گلی ادرار آوردن بودن این گیاه دارویی است. ادرار آور بودن باعث می‌شود سموم و مواد زائد بدن از طریق ادرار دفع و بدن پاکسازی شود. مریم گلی غدد لنفاوی و کلیه‌ها را نیز علاوه بر کبد پاکسازی و محافظت می‌کند. دمنوش مریم گلی با افزایش تعریق می‌تواند به سم‌زدایی از بدن از طریق پوست نیز کمک کند.

از دیگر روش‌های مفید درمان کبد چرب کاهش وزن است. دمنوش مریم گلی در لاغری و کاهش وزن نیز نقش داشته و این این طریق هم به درمان کبد چرب کمک می‌کند.

مریم گلی از گذشته به عنوان یکی از گیاهان دارویی برای کنترل دیابت و قند خون شناخته می‌شود. عصاره و ترکیبات شیمیایی خاص موجود در این گیاه تاثیر و عملکردی نشابه با دارو‌های ضد دیابت دارد. مصرف مریم گلی موجب تنظیم و مهار انتشار گلوکزی که در کبد ذخیره شده می‌شود. گیاه مریم گلی از نوسانات سطوح قند خون در بدن جلوگیری می‌کند و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد و هچنین این داروی گیاهی به کاهش علائم دیابت نوع ۲ نیز کمک می‌کند. نوشیدن چای یا عصاره برگ‌های مریم گلی می‌تواتد برای کاهش سطوح کلسترول و تری گلیسیریدها در خون به ویژه در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید باشد. از دیگر خواص مریم گلی این است که این گیاه حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد و موجب کاهش التهاب در بدن افراد مبتلا به دیابت می‌شود.
خواص مریم گلی برای سرفه
چای مریم گلی به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان سرفه کاربرد دارد، چون مریم گلی دارای خاصیت خلط آوری و ضد التهابی است. برای از بین بردن سرفه، گلودرد و یا شرایط مشابه با استفاده از چای مریم گلی می‌توانید به درمان این مشکلات بپردازید. چای مریم گلی را به صورت مرتب مصرف کنید تا سرفه و گلو درد خود را تسکین دهید. همچنین غرغره کردن چای مریم گلی از متد قدیمی برای کمک به درمان سرفه و گلو درد است.
طرز تهیه چای مریم گلی
دو قاشق سوپ خوری برگ‌های مریم گلی تازه یا یک قاشق سوپ خوری برگ مریم گلی خشک شده را به یک لیوان اضافه کنید. آب جوش را نیز به لیوان اضافه کنید و روی آن را بپوشانید. چند دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و یپس از صافی عبور دهید.

خبرنگار : محدثه بابامرادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا