گوناگون

پرداخت معوقه فروردین بازنشستگان با حقوق این ماه

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ضمن اعلام اینکه امروز توانستیم عنوان “ابربدهکار بانکی” را از روی تامین اجتماعی برداریم و حدود ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی‌مان به بانک رفاه را از طریق تهاتر تسویه کرده و از فهرست بدهکاران به بانک خارج شویم گفت: از آن سو ما حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان از کارفرمایان طلب داریم و امید است نسبت به تسویه حساب خود اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، میرهاشم موسوی گفت: وام قرض الحسنه به بازنشستگان از دیگر خدمات بود که مبلغ آن از ۷ به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافته و در برنامه داریم که امسال به ۵۰۰ هزار نفر اعطا شود. سفرهای سیاحتی و زیارتی نیز آغاز شده است و هدفگذاری ما اعزام ۱۰۰ هزار بازنشسته به سفر زیارتی مشهد مقدس است.

موسوی از افزایش نرخ بازدهی دارایی‌ها و سرمایه‌های تامین اجتماعی نیز به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان نام برد و عنوان کرد: در سال گذشته فروش تجمیعی ما در شستا ۷۲ درصد افزایش یافته و به ۱۶۳ هزار میلیارد تومان رسیده و سود تجمیعی ما به ۴۴ هزار میلیارد تومان رسیده است و نشان می‌دهد اقدامات خوبی آغازشده ولی ما به این ارقام بسنده نمی‌کنیم و برنامه‌های توسعه‌ای خوبی طراحی شده و مسیر رشد در حوزه سرمایه‌گذاری ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسشی درباره گلایه‌هایی مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان غیرحداقلی بگیر تامین اجتماعی گفت: آنچه انجام دادیم مطابق قانون بوده است و تصمیم دولت بر اساس اختیارات قانونی صورت گرفته و به ما ابلاغ شده است و باید بر اساس قانون این اقدام را انجام می دادیم. اگر از این پس نیز تغییری طبق قانون انجام شود ما آماده اجرا هستیم. ما مکلف به اجرای قانون بودیم، هستیم و خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: خبر خوش اینکه با این همکاری خوب صورت گرفته، امروز توانستیم عنوان ” ابربدهکار بانکی” را از روی تامین اجتماعی برداریم و حدود ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی مان به بانک رفاه را از طریق تهاتر تسویه کرده و از فهرست بدهکاران به بانک خارج شدیم.

وی درباره تمهیدات تامین اجتماعی برای اماندهی ارز دارو اظهار کرد: وظیفه ما در بخش بیمه‌ای جبران این مابه التفاوت است، بنایی بر افزایش قیمت دارو نیست، بلکه اصلاح روش پرداخت است و قرار است مابه التفاوت افزایش دارو را دولت تقبل کند. این مابه التفاوت به شکل اتوماتیک اعمال خواهد شد و مردم هزینه بیشتری پرداخت نخواهند کرد.

موسوی درباره زمان پرداخت معوقات بازنشستگان نیز گفت: معوقه فروردین ماه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با حقوق این ماه پرداخت می‌شود و معوقه اردیبهشت ماه نیز با حقوق ماه آینده تسویه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا