گوناگون

آخرین جزییات پرونده ناپدید شدن دختر اصفهانی در شیراز

رییس پلیس آگاهی فراجا درباره پرونده دختر جوان اصفهانی که در شیراز مفقود شده، توضیحاتی را ارائه کرد.

سردار قنبری در بخش دیگری از صحبت‌های درباره آخرین وضعیت پرونده فقدانی خانم جوان ۲۲ ساله اصفهانی که در سفر خانوادگی به شیراز مفقود شده است، گفت: این پرونده توسط همکاران ما در شیراز در حال پیگیری است. بحث در این پرونده موضوع فقدان است و غیر از این موضوع چیز جدیدی به دست نیاورده‌ایم.

وی ادامه داد: تیم ویژه ما در پلیس آگاهی فارس در حال رسیدگی به این پرونده است و انشالله زودتر به نتیجه می‌رسیم و درخصوص آن هم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

رییس پلیس آگاهی فراجا در پاسخ به سوال درباره آمار پرونده‌های فقدانی گفت: این نوع پرونده‌ها آمار نگران کننده‌ای ندارند اما طبیعتا در سراسر کشور از این نوع پرونده‌ها نیز در پلیس آگاهی تشکیل می‌شود و یک روند طبیعی دارد.

سردار قنبری خاطرنشان کرد: البته در برخی از پرونده‌های فقدانی وقتی فرد بدون اطلاع خانواده از خانه خارج شده و بعد از چند روز به خانه باز می‌گردد متاسفانه خانواده برگشت فرد به خانه را به پلیس اعلام نمی‌کند و این پرونده همچنان باز می‌ماند تا ما خودمان در بررسی‌هایمان متوجه شویم که این فرد به خانه بازگشته است.

وی در پاسخ به این سوال که بیشترین آمار مفقودان در کشور مربوط به چه سنینی است، تصریح کرد: سنین مختلف از کودک تا سالمند ممکن است در پرونده‌های ما موجود باشند، اما هر کدام از این موارد علت‌های خاص خود را دارد. برخی از این پرونده‌ها اصلا بحث فقدان نیست و فرد بدون اطلاع از خانه خارج شده و بعد از چند روز دوباره به خانه باز می‌گردد.

رییس پلیس آگاهی فراجا گفت: یک درصد از پرونده‌های فقدان جنبه جنایی داشته و مابقی پرونده‌ها روال عادی داشته و در بیش از ۹۰ درصد از پرونده‌های فقدانی، فرد مفقود شده به خانواده تحویل داده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا