گوناگون

این روغن گیاهی مفید ضدتومورهای مغزی است و نابودشان می کند

تمامی قسمت های گیاه بنفشه (شامل ساقه،گل و برگ) در درمان سرطان استفاده می شود و فعالیت ضد توموری دارد. سیکلوویولاسینo2، سیکلوتایدی است که اثرات ضد توموری دارد و با نفوذ پذیری در غشا باعث مرگ سلول خواهد شد. مطالعات اخیر، اثرات غالب سیکلوتاید ها را به عنوان عوامل ضد سرطان برسرطان معده، روده، رکتوم، پستان، رحم، مفاصل و حلق نشان داده است.

بنفشه گیاهی زیبا و معطر با گل های کوچک و به رنگ بنفش تیره است. همچنین یک گیاه دارویی است که اکثرا برای رفع خستگی جسمی و روحی، فشار عصبی، علائم یائسگی و افسردگی استفاده می شود. حتی برای مشکلات دستگاه گوارش مانند تورم (التهاب) معده و روده و درد شکم هم مورد استفاده قرار می گیرد. در این قسمت اطلاعاتی راجع به مزایا و کاربرد های روغن بنفشه گردآوری شده است تا شما را با خواص فوق العاده این روغن پرمصرف آشنا سازیم.
روغن بنفشه از برگ یا گل گیاه بنفشه استخراج می شود. این گیاه در سراسر جهان به طور گسترده ای رشد می کند. حدود 200 گونه از این گیاه وجود دارد و رایج ترین آن دارای برگ های بنفش است. برگ های گیاه بنفشه نیز به شکل قلب است.

اکثریت گل هایی که برداشت می شوند در زمینه عطر و طعم دهنده های مواد غذایی استفاده می شود و فقط بخش کوچکی از این گیاه را روغن گیری می کنند، به طوری که از هر 1000 کیلوگرم این گیاه فقط 1 کیلوگرم روغن تولید می شود. آنچه از گل های بنفش استخراج می شود به رنگ سبز مایل به زرد است. روغن بنفشه در ترکیب با روغن های خانواده ای از گلها چون اسطوخدوس، مریم گلی، یاسمن، نرولی، توبروز و شمعدانی فوق العاده خواهد بود. خواص درمانی روغن بنفشه آن را به گزینه ای عالی برای آروماتراپی تبدیل کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا