ایران بینتفریح

محبوب ترین ساحل ایران

شهر چاف و چمخاله در شهرستان لنگرود، واقع در استان گیلان قرار دارد. شما می‌توانید برای سفر کردن به این ساحل وارد شهر رشت شوید و ۵۰ کیلومتر به سمت استان مازندران حرکت کنید تا به لنگرود برسید. فاصله شهر چمخاله تا شهر لنگرود، ۱۰ کیلومتر بوده و شما با یک جاده مستقیم تا رسیدن به این ساحل روبه‌رو خواهید بود.

بهترین زمان سفر به چمخاله

نوروز و اوایل فصل بهار و همچنین اوایل تا اواسط پاییز نیز از بهترین زمان‌هایی است که می‌توانید به چمخاله بروید؛ در این مواقع از سال آب و هوا بسیار دلپذیر و بهشتی است. آب و هوا در اواسط پاییز تا اواخر زمستان، سرد است؛ البته برخی گردشگران ترجیح می‌دهند برای دوری از شلوغی و ازدحام گردشگران در این زمان از سال به ساحل چمخاله بروند تا بتوانند در سکوت از چشم‌انداز زمستانی ساحل لذت ببرند.

 

نکات سفر به ساحل چمخاله
اگر در ابتدای فصل پاییز به ساحل چمخاله سفر کردید، به‌طور حتم با ماهیگیرانی برخورد خواهید کرد که به‌صورت دسته‌جمعی ماهی صید می‌کنند. خرید ماهی تازه و باکیفیت از آن‌ها را به هیچ عنوان از دست ندهید.
در سفر به ساحل چمخاله، به‌عنوان یک گردشگر مسئولیت‌پذیر، مراقب محیط زیست باشید و در ساحل زباله اعم از زباله تر، ته‌سیگار، بطری پلاستیکی و غیره نریزید. فراموش نکنید که در بازدید از هر جاذبه طبیعی یا تاریخی جز رد پا نباید چیزی از خود باقی بگذارید. حتما کیسه زباله به‌همراه داشته باشید تا بتوانید زباله‌های خود را جمع کنید و در اولین سطل آشغال بریزید.
در زمان وزش بادهای شدید و هشدارهای هواشناسی برای شنا و آبتنی وارد دریا نشوید و به تذکرات مسئولان ساحل توجه کنید.

جزیره فلامینگو یا جزیره ارشیا
شاید باورتان نشود اما چمخاله هم جزیره دارد! جایی رویایی که تصویری از بهشت موعد را برایتان تداعی خواهد کرد. جزیره فلامینگو یا جزیره ارشیا به واسطه عبور رودخانه از دور آن و پیوستن آن به دریای خزر به وجود آمده است. احتمالا کنجکاو شده‌اید که بدانید جزیره فلامینگو چمخاله کجاست، برای رسیدن به این منطقه رویایی کافیست پس از رسیدن به میدان چمخاله به راست بپیچید و حدود دو کیلومتر بعد به چپ برانید.

مشهورترین جاهای دیدنی چمخاله کدامند؟

پارک توسکا، روستای سلیم چاف، رودخانه چمخاله، ساحل چمخاله، منطقه گالشکلام، جزیره فلامینگو، طبیعت لیلاکوه و پل چوبی و پارک جنگلی چمخاله از بهترین جاذبه های گردشگری چمخاله محسوب می شوند.

مسیر دسترسی ساحل چمخاله
برای رسیدن به ساحل چمخاله باید خود را به استان گیلان برسانید. سپس وارد جاده لاهیجان – لنگرود یا رودسر – لنگرود شوید. در شهر لنگرود خود را به بلوار سعدی و سپس به خیابان آزادگان برسانید؛ در ادامه مسیر به بلوار جمهوری اسلامی بروید تا در امتداد آن به جاده چمخاله وارد شوید؛ جاده‌ای که شما را به ساحل چمخاله می‌رساند.

یک فرعی به‌سمت راست پیش از ورود به شهر چمخاله، شما را به ورودی‌های ساحل چمخاله می‌رساند. فاصله از جاده تا ساحل چمخاله کمتر از پنج دقیقه است. پس از رسیدن به ساحل، اتومبیل خود را کنار پیاده‌رو پارک کنید و با پای پیاده به‌سمت ساحل بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا