جهان بین

هزینه سفر به سوریه چقدر است؟

معاون عتبات سازمان حج و زیارت از انجام هفته‌ای یک پرواز از تهران به سوریه و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر در کاروان‌های زیارتی خبر داد.

حمیدرضا محمدی به ایسنا گفت: درحال حاضر هفته‌ای یک پرواز از مبدأ تهران به سوریه اختصاص داده شده که با هر پرواز دو کاروان ۸۰ نفره اعزام می‌شوند. هزینه این سفر یک‌هفته‌ای با کاروان‌های حج و زیارت برای هر نفر ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

او همچنین از تلاش برای افزایش ایستگاه‌های پروازی در شهرهای مختلف کشور به مقصد سوریه سخن گفت.

سفر زیارتی ایرانی‌ها به سوریه که در دوران همه‌گیری کرونا به دلیل اعمال محدودیت‌های مسافرتی، متوقف شده بود، از سال گذشته موقت و محدود از سرگرفته شد؛ آن زمان هر هفته یک پرواز به سوریه انجام می‌شد، درحالی‌که مبدأ پرواز شهر مشهد بود. این سفرها اما از اوایل امسال به دلیل نبود پرواز متوقف شد.

پس از سفر رییس‌جمهوری به دمشق در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ مقرر شد با رفع مشکل پرواز، این سفرها از سر گرفته شود. پیش‌تر سازمان حج و زیارت گفته بود شرکت‌های هواپیمایی داخلی به دلیل تحریم پروازها حاضر نیستند به مقصد سوریه پرواز داشته باشند. ایران و سوریه همچنین قرارداد اعزام سالانه ۱۰۰ هزار زائر از ایران به سوریه را امضا کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا