تفریحگزارش آگهی

بهترین تنقلات برای سفر کویر

انتخاب تنقلات مناسب در سفر به کویر نقش مهمی بر سلامت و شادابی شما دارد. ازآنجایی‌که در کویرگردی هوا به شدت گرم است، هیدراته کردن بدن و مصرف غذاها و تنقلات مفید بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد. مصرف میوه‌های تازه می‌تواند آب از دست رفته بدن را تامین کند و جلوی کم آبی بدن را بگیرد.

از طرف دیگر در سفر به کویر شما باید تنقلاتی استفاده کنید که انرژی زیادی دارند و سرشار از مواد مغذی هستند. در این مقاله می‌توانید با لیستی از بهترین تنقلات و خوراکی‌ها برای سفر به کویر آشنا شوید.

کدام تنقلات برای کویر گردی مناسب هستند؟

سفر کردن به کویر از لذت‌بخش‌ترین سفرهایی است که هر فرد ممکن است در زندگی خود تجربه کند. هر چند تحمل گرمای کویر برای خیلی از افراد سخت است، اما طبیعت بی‌انتهای کویر در کنار ناشناخته‌های جذابی که در این سفر با آن‌ها مواجه می‌شوید، هر لحظه شما را مشتاق‌تر خواهد کرد. در سفر به کویر به همراه داشتن تنقلات و خوراکی‌های سالم در کنار مایعات اهمیت زیادی دارد. اما کدام تنقلات برای کویر گردی گزینه‌های بهتری هستند؟ در ادامه می‌توانید با لیستی از بهترین انواع تنقلات برای سفر به کویر آشنا شوید.

میوه خشک

میوه‌های خشک سرشار از انرژی هستند و حمل آن‌ها نسبت به میوه معمولی راحت‌تر است و به همین دلیل به نظر می‌رسد که میوه‌های خشک گزینه‌های بهتری برای سفر به کویر هستند. می‌توانید در این سفر از انواع میوه خشک مثل کشمش، خرما، زردآلو خشک و توت خشک که انرژی زیادی دارند استفاده کنید.

آجیل مخلوط

آجیل‌ها سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم هستند و می‌توانند به افزایش احساس سیری و جلوگیری از دل ضعفه کمک کنند. ازآنجایی‌که کویر گردی نیاز به انرژی زیادی دارد، بهتر است در این سفرها حتما مقداری آجیل متنوع همراه خودتان داشته باشید. می‌توانید در سفر به کویر از ترکیب مغزهایی مثل پسته، فندق، بادام و گردو استفاده کنید.

موز

موز از آن دسته میوه‌هایی است که انرژی فوق‌العاده‌ای به بدن می‌بخشد و می‌تواند به جلوگیری از افت قند خون و ضعف و بی‌حالی کمک کند. خوردن یک عدد موز به عنوان تنقلات در قلب کویر می‌تواند بهتر از هر نوع تنقلات دیگری انرژی شما را افزایش دهد. اگر احساس گرسنگی می‌کنید می‌توانید مقداری کره بادام زمینی روی موز بمالید و بعد آن را میل کنید.

کراکرهای شور

ازآنجایی‌که در کویر بدن بیشتر عرق می‌کند، طبیعی است که بعد از کمی گردش احساس کنید بدنتان نیاز به یک خوراکی شور دارد. خوردن کراکرهای شور می‌تواند بخش زیاد کربوهیدرات مورد نیاز بدن را تامین و از افت فشار خون جلوگیری کند. می‌توانید در کنار کراکرهای شور یک بسته اسنک چی توز موتوری نیز همراه خودتان داشته باشید تا دچار افت فشار در کویر گردی نشوید.

آب نارگیل

آب نارگیل سرشار از مواد معدنی است و می‌تواند از کم آبی بدن جلوگیری کند. بهتر است در کویر گردی در کنار آب معمولی از آب نارگیل نیز استفاده کنید. این نوشیدنی به تنظیم الکترولیت‌های بدن کمک می‌کند و برای افزایش سرحالی و بهبود انرژی در این سفر موثر است.

میوه‌های شیرین

زمانی که احساس گرما می‌کنید و از گشت و گذار در کویر کمی خسته شده‌اید، هیچ‌چیزی به اندازه خوردن مقداری میوه شیرین نمی‌تواند حالتان را خوب کند. میوه‌هایی مثل سیب شیرین و رسیده، انگور و گیلاس از بهترین میوه‌هایی هستند که می‌توانید در سفر به کویر همراه خودتان داشته باشید.

شکلات تلخ

اگر عاشق طعم شکلات هستید و به خوردن کافئین در طول روز عادت کرده‌اید، بهتر است مقداری شکلات تلخ نیز همراه خودتان داشته باشید. شکلات تلخ می‌تواند بخشی از مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند. از طرف دیگر شکلات تلخ سرشار از کافئین است و از همین رو انرژی شما را افزایش می‌دهد. بهتر است از شکلات تلخ‌هایی استفاده کنید که کمی شیرین هستند تا دچار افت قند خون نشوید.

آدامس

بسیاری از افرادی که به کویر گردی می‌روند، بیشتر روی هیدراته کردن بدن تمرکز می‌کنند و چیز زیادی در طول روز نمی‌خورند. خشک شدن دهان در کویر یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که می‌توانید این مشکل را با آدامس جویدن برطرف کنید. بهتر است قبل از سفر به کویر یک بسته آدامس اکالیپتوس تهیه کنید. هر وقت که احساس کردید دهانتان خشک شده یا گرما بیش از حد اذیتتان می‌کنند، جویدن یک آدامس اکالیپتوس می‌تواند به خنک شدن دهان و ترشح بیشتر بزاق کمک کند.

سخن نهایی

در سفر به کویر بهتر است از خوراکی‌ها و تنقلاتی استفاده کنید که حجم کم اما انرژی زیادی دارند. بهترین انواع تنقلات برای افرادی که به قلب کویر سفر می‌کنند، تنقلات سالم و پرانرژی هستند. اگر فشار خونتان پایین است، حتما مقداری خوراکی شور همراه خودتان داشته باشید. به خاطر داشته باشید که در کویر گردی بدن شما بیشتر از هر چیزی به آب و انرژی نیاز دارد، بنابراین بیشتر استفاده از تنقلات سالم، مایعات، میوه‌ها و آجیل‌های مقوی بهترین گزینه برای سفر به کویر محسوب می‌شوند.

به خاطر داشته باشید که باید همه تنقلات را در ظروف دربسته و کوچک بریزید و تا حد امکان از بردن پاکت و پلاستیک‌هایی که برای محیط زیست مضر هستند، اجتناب کنید. پیشنهاد می‌شود پوست آجیل‌ها و مغزها را از قبل جدا کنید تا نگران انداختن زباله در کویر نباشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا