تفریحگزارش آگهی

هتل بوتیک چیست؟ + بهترین هتل بوتیک های تهران

بوتیک یک کلمه فرانسوی به معنای نایاب و عتیقه است و هتل بوتیک یک اصطلاح فرانسوی به معنای هتل‌های خاص با سبک هنری و معماری شاخص شناخته می‌شود.

هتل بوتیک‌ها معمولا ابعاد و مساحت کوچک‌تری نسبت به سایر هتل‌ها دارند و علاوه بر زیبایی و لوکس بودن بنا به طراحی و چیدمان داخلی آن نیز به‌صورت هنری و کاملا متفاوت توجه شده است.

هدف اصلی این هتل‌ها بیشتر در به نمایش گذاشتن این بناها برای عموم است و معمولا رزرو هتل و اقامت در آن در رده‌های بعدی قرار می‌گیرد. نکته جالب توجه در مورد این هتل‌ها این است که معمولا در فضای داخلی و طراحی داخلی از اکسسوری‌های متنوع و گاه عتیقه و تاریخی استفاده می‌شود. از جمله مزیت‌های این هتل برای اقامت نیز می‌توان از امکان اقامت همراه با حیوانات خانگی نام برد که تقریبا اکثر هتل‌ها این شرایط را ندارند.

 

اولین هتل بوتیک‌ها برای نخستین بار در دهه 80 میلادی و در شهرهایی مانند: نیویورک، لندن و سان‌‌فرانسیسکو افتتاح شدند. نخستین هتل بوتیک ایران در اسفند 1385 در روستای کندوان با نام هتل صخره‌ای لاله کندوان افتتاح شد و پس از آن در نقاط مختلف کشور هتل‌هایی با این مشخصه وارد عرصه هتلداری شد. تهران به‌عنوان پایتخت با وجود خانه‌های تاریخی و بناهای خاص قدیمی دارای چندین هتل بوتیک در هسته اصلی شهر است. یکی از زیباترین و جالب‌ترین هتل‌ها، هتل بوتیک شمشک است که در میان رشته کوه البرز و پیست اسکی شمشک قرار دارد. این هتل تهران در ابتدا استراحتگاهی برای کارگران استخراج ذغال سنگ بود که در نهایت در سال 1397 با مرمت و بازسازی بنا تبدیل به یک هتل بسیار زیبا برای اقامت شد.

 

از جمله دیگر هتل بوتیک‌های تهران می‌توان به هتل بوتیک پهلوان رزاز، هتل حنا، هتل نظامیه و هتل نیلو اشاره کرد که بر خلاف هتل شمشک اکثرا در مرکز شهر قرار دارند. این هتل‌ها با توجه به نقشه مترو تهران و نقشه حمل و نقل عمومی اغلب با دسترسی بسیار خوبی در سطح شهر قرار گرفتند.

 

هتل پهلوان رزاز، حنا و نظامیه هر سه در محله‌های قدیمی تهران و بافت سنتی و تاریخی پایتخت قرار دارند و تنها هتل نیلو با قرار گرفتن در خیابان ولیعصر و توانیر، تقریبا در شمال شهر قرار دارد. یکی از نکات جالب در مورد این هتل‌ها استفاده از اسامی خاص در تعریف مکان‌های آن است. به‌طور مثال در هتل نظامیه ترتیب نام‌گذاری اتاق‌ها به این شکل است: اتاق خانم جان (دبل)، اتاق کاظم خان (دبل)، اتاق عالم تاج (دبل)، اتاق بالاخانه (سوئیت)، اتاق گوشواره (تویین)، سه نفره و چهار نفره که اتاق کاکت محسوب می‌شوند.

همانطور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم با توجه به تعداد بسیار زیاد خانه‌های تاریخی در کشور و مکان‌های خاص و جالبی که وجود دارد، تعداد قابل توجهی از هتل بوتیک‌ها در شکل و شمایل خاص و جالب نیز در کشور شکل گرفته است. از جمله مهمترین و زیباترین هتل بوتیک‌های موجود در کشور می‌توان به سرای عامری‌ها در کاشان، ملک‌التجار در یزد، قصر منشی در اصفهان و درب شازده در شیراز اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا