تفریح

جزیره کوشک بهشت رویایی خوزستان

مسجد سلیمان یکی از شهرهای مهم جنوب غربی کشور به شمار می‌آید و بسیاری از جاهای دیدنی خوزستان در آن جای گرفته‌اند. یکی از جاذبه‌های طبیعی این منطقه، جزیره کوشک است.

جاذبه‌های گردشگری جزیره کوشک

جزیره کوشک جزو زیباترین جزیره های ایران و سد شهید عباسپور از مهم‌ترین سدهای ایران است و به همین خاطر در این جزیره به هیچ عنوان حوصله شما سر نمی‌رود. فضای داخل جزیره، محیطی سرسبز و پر دار و درخت است. گشت‌وگذار در بین این طبیعت زیبا و دیدنی، یک تفریح عالی به حساب می‌آید. همچنین فضای نیمه کوهستانی و پله‌های سنگی باعث شده‌اند تا جزیره سد شهید عباس پور به گزینه‌ای مناسب برای کوه‌نوردی و کوهپیمایی تبدیل شود
اگر اهل طبیعت‌گردی، لذت‌بردن از مناظر طبیعی و همچنین فعالیت‌های فیزیکی در هوایی دلپذیر هستید، به هیچ عنوان حتی یک ثانیه در جزیره کوشک احساس بی‌حوصلگی و خستگی نخواهید کرد.

جاهای دیدنی نزدیک به جزیره کوشک

جزیره کوشک طبیعت وصف ناپذیری دارد و هنگام عصر و شب می‌توانید غروب خورشید و ستاره‌ها را ببینید و از زیبایی‌های این منطقه لذت ببرید. جزیره کوشک دو جاذبه گردشگری دیگر به نام‌های منطقه سید‌احمد و امامزاده سلطان ابراهیم دارد

آب‌وهوای جزیره کوشک

برخلاف آب‌وهوای بسیار گرم و طاقت‌فرسا در بسیاری از مناطق خوزستان، جزیره کوشک از آب‌وهوای فوق‌العاده مطبوع برخوردار است. جزیره کوشک در مجاورت رود کارون و دریاچه شهید عباسپور قرار گرفته است. برای همین آب‌وهوای مناسبی دارد. دارای خاک حاصلخیز بوده که به رویش پوشش‌های گیاهی متنوع و بسیار زیبا منجر شده است.

جزیره دارای رطوبت است که ممکن است در تابستان برای افرادی که به گرما عادت ندارند مشکل ساز باشد. البته شما می‌توانید در فصل‌های دیگر سال به جزیره سفر کرده و از دیدنی‌های آن استفاده کنید یا می‌توانید از تفریحاتی مانند شنا و آب‌بازی در جزیره بهره‌مند شوید که تا حدی گرما را از بدن خارج می‌کند. سفر به جزیره کوشک در پاییز وزمستان بهترین موقعیت به نظر می‌رسد که هوای آن بسیار عالی بوده و کمی خنک است.

چگونه به جزیره کوشک بریم ؟

گردشگران برای حضور در جزیره‌ی کوشک باید از جاده‌ی شهرستان مسجد سلیمان به سمت شهرستان اندیکا حرکت کرد. پس از رسیدن به اندیکا به سمت دریاچه سد شهید عباسپور خواهند رسید که جزیره‌ی کوشک در دل آن قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا