خبرنامه

ایران قطب گردشگری “طب ایرانی”

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات و برنامه‌های این دفتر در حوزه گردشگری سلامت، گفت: با اجرای این اقدامات می‌توان انتظار داشت که ایران در آینده نزدیک به قطب گردشگری سلامت مبتنی بر طب‌های سنتی و مکمل تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، دکتر نفیسه حسینی یکتا با اشاره به ظرفیت‌های ایران در حوزه گردشگری سلامت مبتنی بر طب ایرانی، گفت: طب ایرانی یک مکتب جامع و کامل است که به تمامی ابعاد سلامت انسان توجه دارد و اساس این مکتب بر پایه پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقاء سلامت افراد و در مرحله آخر درمان است و در حوزه‌های مختلف گردشگری حرف برای گفتن دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: ایران علاوه بر داشتن یک مکتب طب سنتی غنی و ریشه دار، دارای ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم شناخته شده جهانی و بیش از ۲۰۰۰ گیاه دارویی است. این شرایط فرصت مناسبی را برای توسعه گردشگری سلامت مبتنی بر طب ایرانی فراهم کرده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، توجه به بهره‌مندی از طب‌های سنتی و مکمل در جهان افزایش یافته است و سهم‌ قابل توجهی از گردشگری سلامت را به خود اختصاص داده است.

بنابر اعلام روابط عمومی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این مهم، اقدامات و برنامه‌های مختلفی در پیش رو داریم که می‌توان به شناسایی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری سلامت مبتنی بر طب ایرانی در ایران، همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برای توسعه گردشگری سلامت مبتنی بر طب ایرانی و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری سلامت مبتنی بر طب ایرانی اشاره کرد.‌

وی در پایان گفت: با اجرای این اقدامات و برنامه‌ها، می‌توان انتظار داشت که ایران در آینده نزدیک به قطب گردشگری سلامت مبتنی بر طب‌های سنتی و مکمل تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا