گزارش آگهی

چه زمانی ایمپلنت لازم است؟

ایمپلنت دندان یک درمان برای جایگزینی دندان از دست رفته است که کاشت آن در بهترین زمان می تواند از بسیاری از عارضه ها جلوگیری کند. در این مقاله به پاسخ به سوال چه زمانی ایمپلنت لازم است ؟  می پردازیم.

ایمپلنت دندان چیست؟

امروزه در دنیا روش های فراوانی جهت جایگزینی دندان های خراب و پوسیده و حتی دندان های از دست رفته افراد وجود دارد که هر کدام از این روش ها دارای مزایای و معایب خاص خود و همینطور ویژگی های خاص خود هستند اما در بین این روش های بهترین روش برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته افراد استفاده از درمان کاربردی ایمپلنت دندان است که در تمام نقاط جهان نیز به عنوان بهترین درمان برای جایگزینی دندان های از دست رفته شناخته می شود.

ایمپلنت دندان یک روش جایگزینی دندان های خراب وپوسیده و یا از دست رفته با یک پایه به شکل پیج به جای ریشه دندان از دست رفته که فیکسچر نامیده می شود و بسته شدن یک روکش یا پروتز دندان است که کاملا مطابق با شکل و رنگ دندان های شخص ساخته شده است، فیکسچر های ایمپلنت معمولا از جنس تیتانیوم ساخته می شوند که یک فلز زیست سازگار است و روکش های دندان از جنس سرامیک وچینی ساخته می شوند که هم دارای استحکام بالایی است و هم بسیار شبیه به دندان های طبیعی شخص است.

مراحل ایمپلنت دندان

پروسه درمان ایمپلنت دندان دارای چندین مرحله است که برای تکمیل درمان تمامی این مراحل باید طی شود، مراحل درمان ایمپلنت دندان به شرح زیر است:

1- مشاوره و دریافت طرح درمان

اولین و ابتدا ترین مرحله در کاشت ایمپلنت دندان مراجعه به دندانپزشکی و مشاوره توسط متخصص ایمپلنت به کمک عکس های مخصوص است، متخصص با توجه به شرایط شما به کمک تصاویر مخصوص گرفته شده از دندان های شما بهترین طرح درمان را برای شما مطرح می نماید.

2- کاشت پایه ایمپلنت دندان به وسیله جراحی

مرحله کاشت ایمپلنت دندان مهمترین مرحله در درمان ایمپلنمت است که پایه یا همان فیکسچر ایمپلنت توسط پزشک متخصص در داخل استخوان فک شما کاشته می شود تا بعد از گذشت مدت زمانی با استخوان فک پیوند بخورد و به پایه ای محکم برای نگه داشتن تاج دندان تبدیل شود.

3- بستن هیلینگ ایمپلنت

این مرحله از دمان بعد از گذشت مدت زمانی از جراحی شما انجام می شود و هدف آن کمک به فرم گیری لثه است.

4- قالب گیری روکش دندان

بعد از گذشت زمان کافی و جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک نوبت به قالبگیری روکش دندان می رسدف در این جلسه درمان با استفاده از ابزار الات و وسایل خاص قالبگیری موقعیت و جای دقیق ایمپلنت ها ودندان ها مشخص شده و لابراتوار می تواند با استفاده از این موضوع روکش های ایمپلنت را با دقت بسیار بالا تولید نماید.

5- نصب و تحویل روکش دندان

اخرین مرحله در درمان ایمپلنت دندان نصب روکش ایمپلنت ساخته شده توسط لابراتوار است که توسط متخصص پروتز صورت می گیرد و روکش ها را بر جای خود فیکس می نماید تا درمان کاشت ایمپلنت به پایان رسد.

چه زمانی دندان نیاز به ایمپلنت دارد؟

دندان های یکی از اعضای مهم در بدن هستند زیرا از دست دادن آنها می تواند مشکلات زیادی برای فرد به وجود بیاورد اما امروزه می توانرر

ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد ؟ 

درمان کاشت ایمپلنت دندان یک درمان با طول درمان نسبت بالا است که به طور کلی چیزی در حدود 1 الی شیش ماه به طول می انجامد که وابسته به نوع ایمپلنت و شرایط بیمار متفاوت است، هر مرحله از این درمان مدت زمانی به طول می انجامد که به شرح زیر است:

جراحی ایمپلنت چقدر طول میکشد ؟

جراحی ایمپلنت دندان مهم ترین بخش در کاشت ایمپلنت دندان است که زمان آن با توجه به جراح ایمپلنت و تعداد دندان هایی که قرار است ایمپلنت شود مشخص می شود و به طور حدودی بین  15 الی 120 دقیقه به طول می انجامد.

ریکاوری بعد از کاشت پایه ایمپلنت چقدر طول می کشد؟

بعد از کاشت شدن ایمپلنت پایه یا فیکسچر ایمپلنت دندان به زمان نیاز است که بتواند فیکسچر ایمپلنت با استخوان فک بیمار پیوند بخورد و این پروسه معمولا برای ایمپلنت های معمولی 1 الی 4 ماه به طول می انجامد.

قالب گیری ایمپلنت چقدر طول میکشد ؟

قالبگیری ایمپلنت در یک جلسه توسط متخصص پروتز صورت می گیرد و چیزی در حدود 10 الی 60 دقیق طول می کشد.

روکش دندان ایمپلنت چقدر طول میکشد ؟

پروسه کلی روکش ایمپلنت دندان زمانی در حدود 1 الی 4 را در بر می گیرد که وابسته لابراتوار، تعداد و نوع روکش متفاوت می باشد.

معایب کاشت ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان

  • نیازمند این است که شخص از تراکم استخوان کافی برخوردار باشد.
  • جویدن و خوردن غذا می تواند منجرب به شکست ایمپلنت شود.
  • میتواند باعث فرو رفتگی لثه در اطراف ناحیه ایمپلنت شود.
  • ممکن است باعث کاهش حجم استخوان از طریق فرایند بهبودی شود و کاشت ایمپلنت را به خطر بیا اندازد.
  • بهترین زمان کاشت ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

عوامل تاثیر گذار در بهترین زمان کاشت ایمپلنت دندان

  • میزان تراکم استخوان(ارتفاع، پهنای استخوان، تراکم استخوان)
  • نحوه کشیدن دندان
  • وجود و میزان عفونت لثه
  • سن فرد ایمپلنت کننده
  • سلامت عمومی فرد ایمپلنت کننده

درد ایمپلنت چقدر طول می کشد ؟ 

برای خیلی از افرادی که قصد انجام درمان کاشت ایمپلنت دندان را دارند سوالاتی به وجود می آید مانند آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ یا درد ایمپلنت چقدر طول می کشد؟ و…  در جواب به این سولات باید گفت که بله درمان ایمپلنت دندان دارای درد می باشد اما این درد غیرقابل تحمل نیست و متخصص ایمپلنت با استفاده از بی حس کننده ها سعی می کند تا در شما را به حداقل برساند و در جواب به این سوال که درد ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد می توان گفت که درد ایمپلنت دندان بعد از گذشت چند روز تسکین پیدا می کند و این در تا 4 الی 5 روز بعد از جراحی طبیعی است و جای نگرانی نیست و شما می توانید با استفاده از مسکن ها و ارامبخش ها آن را تسکین دهید اما اگر درد ایمپلنت دندان بیش از 2 هفته به طول انجامید می تواند خطرناک باشد و بهتر است به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا