جهان بین

چین و جاذبه گردشگری زمستانی/معجزه یخ و برف

جشنواره سالانه یخ و برف چین روز گذشته به روی انبوهی از گردشگران باز شد. رونق گردشگری از طریق این جشنواره به گونه‌ای بوده که از آن به عنوان «معجزه یخ و برف» در زمستان امسال یاد می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،‌ جشنواره سالانه یخ و برف چین با نمایش مجسمه‌های یخی افسانه‌ای، به طور رسمی روز جمعه در «هاربین» آغاز شد و انبوهی از گردشگران را به خود جذب کرد که با احتیاط روی یخ و برف لغزنده حرکت می‌کردند و کودکان خود را با سورتمه‌ها به اطراف پارک می‌کشیدند.

امسال وسعت این پارک یخی که در شب با نورهای رنگارنگ روشن می‌شود، ۸۱۰ هزار متر مربع با ۲۵۰ هزار متر مکعب مجسمه‌های یخی است که از رودخانه یخ‌زده «سونگ‌هوا»‌ برداشته‌ شده‌اند.

این مجسمه‌ها که ارتفاع برخی از آن‌ها به چند طبقه می‌رسد، ساختمان‌ها و پل‌هایی به سبک چینی، قلعه‌های افسانه‌ای و برج‌ها را به تصویر می‌کشند. یکی از این مجسمه‌ها به شکل «نیایشگاه آسمان» در پکن ساخته شده است. همچنین چندین سرسره یخی برای کودکان و بزرگسالان در اطراف پارک ساخته شده است.

معاون بازاریابی این جشنواره یخی در گفت‌وگو با «رویترز» گفت که میانگین تعداد بازدیدکنندگان روزانه از این پارک، امسال به طور قابل توجهی بوده و به حدود ۳۰ هزار نفر افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۸ میانگین تعداد کسانی که رورانه از این پارک بازدید کردند،‌ حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر بود،‌ بنابراین تعداد کل افراد نسبت به سال‌های گذشته نزدیک به دوبرابر شده است.

«هاربین» مرکز «هیلونگ‌جیانگ»، شمالی‌ترین استان چین است که با روسیه سه‌هزار کیلومتر مرز مشترک دارد.

این پارکِ جشنواره‌ای در طول تعطیلات سال نو نسبت به سال گذشته که ۱۶۳,۲۰۰ نفر گردشگر داشت، بیش از ۵ برابر گردشگر جذب کرد و ۴۶.۱۸ میلیون یوآن (۶.۴۵ دلار) درآمد کسب کرد، که حدود ۶ برابر بیشتر از سال گذشته است.

این امر به جذب حدود ۳.۰۵ میلیون گردشگر به شهر کمک کرد و بخش فرهنگ و گردشگری «هیلونگ‌جیانگ» رونق گردشگری را «معجزه یخ و برف» در زمستان امسال در «هاربین» نامید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا