تفریحگزارش آگهی

هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران با طعم مرکبات تنکابن

هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که همه ساله ۲۳ لغایت ۲۶ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌گردد امسال یک غرفه ویژه داشت .

تنکابن با شعار پایتخت مرکبات ایران با ساخت المانی از ساختمان قدیمی شهرداری و کانتر هایی که نماد پل تاریخی این شهر بود با استقرار درختان مرکبات که هنوز میوه های پرتقال ، نارنج ، نارنگی ، لیمو بر روی آن وجود داشت این غرفه را به یک “باغ غرفه” تبدیل کرده بود ، گویا شهرداری تنکابن قصد داشت باغشهر تنکابن را به رخ بکشد.

 

از هر سو که به این غرفه نگاه می‌کردید درختان نارنج و پرتقال و محصولات باغی تنکابن چشم نوازی می‌کرد. از سوی دیگر اهدای بذر نارنج برای کاشتن به جای گندم سفره هفت سین ، دم آوری چای ارگانیک تنکابن و پذیرایی کم خرج ولی بسیار مبتکرانه و خلاقانه با استفاده از محصولات بومی شهر بویژه آب پرتقال طبیعی و برش هایی از پرتقال با سبزی معطر توانسته بود غرفه تنکابن را به یکی از شلوغ ترین غرفه های هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران بدل کند .

 

محمد ابراهیم لاریجانی شهردار تنکابن که مرکبات را میراث طبیعی این شهر می‌داند در غرفه حضور داشت و به خبرنگار ما گفت که در صد سال گذشته در معابر شهر تنکابن پنج هزار درخت مرکبات وجود داشت و شهرداری تنکابن در دوسال گذشته با اجرای طرحی به نام‌جمعه های نارنجی توانسته بیش از شش هزار نهال مرکبات بکارد .

 

هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران ساعت ۱۹ روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ به کار خود پایان داد اما شهروندان تهرانی ، حس زیبای کندن نارنج و پرتقال از روی درختان غرفه تنکابن را با خود به ارمغان بردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا