تفریح

تنگه لی لی درود کجاست؟

تنگه لی لی دورود یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان لرستان به حساب می‌آید. این تنگه با قرار گرفتن در شهر دورود استان لرستان سالیانه طیف گسترده‌ای از گردشگران را به این منطقه رهسپار می‌کند.

شهر زیبای دورود به دلیل برخورداری از طبیعتی بکر و زیبا و همچنین، داشتن جاذبه‌های گردشگری طبیعی فراوان لقب پایتخت طبیعت ایران را به خود اختصاص داده است.
این تنگه یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعی این شهر است که دردل رشته کوه زاگرس جا دارد و در طول هزاران سال در اثر جریان مداوم آب و وزش باد به این شکل درآمده است. تنگه لی‌لی با صخره‌های بلندی پوشیده شده و رودی به نام «ماربره» در دل آن جریان دارد.
رود ماربره با جریان پرطراوت و آوای دل‌انگیز خود متضمن بقای جانورانی است که در این ناحیه زندگی می‌کنند. این رود با گذر از قلب تنگه لی‌لی به حوضچه‌های آب طبیعی و استخرهای زیبایی می‌رسد که اغلب، میزبانی مسافران را در فصول گرم سال برعهده دارند. به خاطر داشته باشید، در فصل‌های پر باران، عمق این استخرها به شکل چشمگیری افزایش یافته و گاه به ۲ متر می‌رسد.

چرا به این تنگه، لی لی می‌گویند؟

لی لی نامی است که محلی‌های به این تنگه داده‌اند. در این منطقه درختان گیلاس وجود دارد و آن‌ها به گیلاس‌هایی که اندازه‌ کوچک داشته باشد ، لی لی می‌گویند. همچنین به‌دلیل آن که پلی به نام «سورپیلو» در نزدیکی تنگه قرار دارد، با این نام نیز شناخته می‌شود.

دیدنی ها و تفریحات تنگه لی لی

1- آب تنی و شیرجه در تنگه لی لی
این تنگه حیرت انگیز آب فراوانی دارد که فضای مناسبی را برای آب تنی و شیرجه زدن از ارتفاع زیاد ایجاد می کند. وقتی وارد فضای تنگه می شوید ابتدای ورودی آن کمی بازتر است اما هر چه به سمت جلو بروید فضای تنگه بسته تر شده و صخره های صاف و صیقلی نمایان می شوند. در میانه راه حوضچه های کوچک و بزرگی شکل گرفته که بسیار دیدنی و جالب هستند؛ معروف ترین آن ها حوضچه لی لی نام دارد.
2- قایق سواری در تنگه لی لی
قایق ها همیشه جایی به آب انداخته می شوند که عمق آب، زیاد و فضا پهن و گسترده باشد، چیزی شبیه دریا! حال تصور کنید در یک فضای تنگ، صخره ای و با آب خروشان قایق سواری کنید.

بهترین زمان سفر به تنگه لی لی کدام فصل است؟

در هر فصل، تنگه لی لی زیبایی و مناظر چشم‌نواز خود را دارد. در فصل سرسبز بهار لی لی پرآب است و در فصل تابستان و گرمی هوا بهترین مکان برای آب تنی و شنا کردن در آب خنک آن است .

وسایل مورد نیاز برای بازدید از تنگه لی لی

همراه داشتن لباس های سبکی که به سرعت خشک می شوند ،کفش مناسب همانند صندل برای پیمایش درون آب، کرم ضد آفتاب، کلاه آفتاب گیر و عینک آفتابی ضروری هستند.
همچنین اگر اهل صخره‌نوردی و کوهنوردی هستید، وسایل لازم این تفریح‌ها و ورزش‌ها را به‌همراه داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا