تفریح

کیو دریاچه ایی در دل لرستان

دریاچه کیو یک دریاچه طبیعی در دل مرکز استان لرستان است و یکی از جاهای دیدنی خرم آباد محسوب می‌شود.

اسم دریاچه که در گویش محلی به آن کیاوو می‌گویند، به معنی رنگ آبی تیره و کبود است. دلیل این نام‌گذاری هم آب زلال دریاچه  است.دریاچه کیو در زمان اوج پرآبی، به تیره‌ترین رنگ خود یعنی همان آبی کبود می‌رسد.عمق دریاچه در قسمت‌های مختلف متفاوت است و بین 3 تا 7 متر تغییر می‌کند.وسعت دریاچه کیو 7 هکتار است.دریاچه کیو یک دریاچه طبیعی است و چشمه‌های کف دریاچه، سرچشمه‌های مخمل کوه و چشمه گلستان منبع تأمین آب دریاچه هستند.

تفریحات دریاچه کیو

تفریحات آبی دریاچه شامل :قایق موتوری ،قایق پدالی ،جت بت ،جت اسکی است .
شهربازی
یک شهربازی کوچک در این مجموعه جای گرفته‌ است که می‌تواند مکانی مناسب برای تفریح کودکان و خانواده‌ها باشد. از جمله بازی‌های آن می‌توان به استخر توپ و ترامپولین اشاره کرد.

صنایع دستی لرستان

ظروف ورشو
ورشو آلیاژی کمتر شناخته شده از نیکل، روی و مس است. هنرمندان ورشو ساز با استفاده از این آلیاژ سماور و ظروف زیبا و ظریفی می‌سازند. ورشوسازی یکی از معروف‌ترین صنایع دستی و هنری استان لرستان است.
حصیربافی ،جاجیم و نمد هم از دیگر صنایع دستی مردم لرستان است.
معروف‌ترین خوراکی استان لرستان، عسل است. عسل این منطقه به خاطر شرایط آب و هوایی خاص و تنوع پوشش گیاهی بسیار باکیفیت و مرغوب است. درصد زیادی از مردم منطقه لرستان با پرورش زنبور عسل، این ماده لذیذ خوراکی را تولید می‌کنند و جایگاه لرستان را در تولید عسل به رتبه هفتم کشور رسانده‌اند.

بهترین زمان بازدید از دریاچه کیو

بازدید از دریاچه کیو در هر زمان از سال جذابیت خاصی دارد و تماشایی است، اما در فصل بهار و تابستان همراه با جان گرفتن طبیعت و آغاز رویش ها زیبایی دریاچه کیو چندین برابر می شود. اگر در فصل زمستان و پاییز نیز به بازدید از دریاچه کیو بروید، شاهد منظره گیرا و رنگارنگ پاییزی و پرندگان مهاجر زیبا خواهید شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا