تفریح

دیوک؛بکرترین و ترسناک ترین مرداب ایران

مرداب دیوک کلاردشت با حال و هوای وهم برانگیز خود در کنار زیبایی بی‌نظیری که دارد نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

این آبگیر بزرگ در تابستان دارای سطحی پر از خزه است که اگر کسی ناآشنا با محیط شب به این منطقه برود ممکن است به‌سادگی در آن غرق شود.
گاهی اوقات مه زیبایی نیز بالای مرداب دیوک یا دیوک را می‌گیرد که بیشتر آن را اسرارآمیز می‌کند؛
مرداب دیوک در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری تهران و در نزدیکی روستایی به نام پیمبور کلاردشت واقع شده است

جاهای دیدنی نزدیک به مرداب دیوک 

جاذبه‌هایی مانند جنگل‌های اطراف مرداب، تخت‌سلیمان، رودخانه سردآبرود، دریاچه ولشت، علم‌کوه و … را در برنامه‌ی گردش‌های خود قرار دهید

گونه‌های گیاهی و جانوری مرداب

اطراف این جاذبه طبیعی بکر و بی‌نظیر، انواع مارهای سمی و خطرناک زندگی می‌کنند.
علاوه بر مارهای متنوع و سمی در اطراف مرداب، برخی از گردشگران و بومیان منطقه، رد پاهایی در این منطقه مشاهده کرده‌اند که حضور گرگ‌ها را در منطقه مرداب دیوک نشان می دهد.
گیاهی به نام گزنه، دورتادور مرداب را فراگرفته است که در کنار خواص دارویی و درمانی متعدد خود، در صورت تماس با پوست دست و بدن، ایجاز سوزش، خارش و حتی التهاب می‌کندهمچنین قارچ‌های متنوعی در این منطقه و در کنار ریشه درختان روییده‌اندبه هیچ عنوان آن‌ها را امتحان نکنید؛ زیرا تشخیص سمی بودن یا نبودن قارچ‌ها بسیار سخت است و ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

تجهیزات موردنیاز بازدید از مرداب دیوک

مرداب دیوک، به دلیل بکربودن و طبیعی بودن منطقه، هیچ‌گونه امکانات و خدمات رفاهی ندارد و می‌بایست با تجهیزات کامل و ضروری به این منطقه سفر کنید. به دلیل پیاده‌روی نسبتاً طولانی در اطراف مرداب، پیشنهاد می‌شود، از کفش‌های مناسب پیاده‌روی استفاده کنید و حتماً لباس مناسب و اضافه به همراه داشته باشید.

همچنین به‌همراه‌داشتن یک کوله‌پشتی با تجهیزات کامل و دوربین عکاسی، چادر، کیسه‌خواب، غذا و آب آشامیدنی بسیار ضروری است

بهترین زمان سفر به مرداب دیوک

جنگل‌های کلاردشت در فصل بهار غرق در زیبایی می‌شوند و زمین پوشیده از سبزه و جوانه‌های تازه‌ درختان، تحسین هر گردشگری را برمی‌انگیزند. با از راه رسیدن تابستان، سرسبزی درختان بیشتر می‌شود و گرمای خورشید، درخشندگی جنگل و مرداب را نمایان‌تر می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا