ایران بین

کویر قوم تپه ؛ عجیب ترین جاذبه تبریز

قوم تپه نام تپه‌های کویری است و تنها کویر آذربایجان می باشد. قوم تپه با بافت جغرافیایی منطقه تفاوت چشمگیری دارد . اوج گرما در ساعات روز، حس تجربه ای شبیه به حضور در کویررا به انسان القا میکند.

تپه‌های ماسه‌ای قوم تپه در طول هزاران سال بوجود آمده‌اند و از سوی دیگر وسعت چندانی ندارند. در روستای منطقه در حال حاضر شتر نیز نگه داری می شود. این کویر با مساحتی حدود شش کیلومتر مربع در 30 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده است.
کویر قوم تپه در آذربایجان شرقی و در شمال شرقی تبریز قرار دارد. برای رفتن به کویر قوم تپه باید از مسیر تبریز به صوفیان حرکت کنید. پس از گذر از پل راه آهن، روستای قوم تپه را مشاهده می کنید. در چند کیلومتری روستای قوم تپه، کویری در دل طبیعت واقع شده است.

قوم تپه در لغت به معنای تپه شنی است. با وجود کوهستانی بودن تبریز، کویر قوم تپه دارای آب و هوایی گرم است. به گونه ای که باور آن سخت است این کویر در دل کوهستان واقع شده باشد.

بهترین زمان بازدید از کویر قوم تپه

کویر قوم تپه در تمام فصول سال زیباست. با وجود این، بهترین زمان بازدید از این کویر در فصل بهار و زمستان می باشد. زیبایی های کویر قوم تپه با وجود شترهایی که در اطراف کویر قرار دارند، دوچندان شده است.
شگفتی در اینجاست که در وسط کویر قوم تپه می توان ایستاد و برف های روی کوه های اطراف را مشاهده کرد.
تپه های ماسه ای این کویر به طور طبیعی به وجود آمده است و با ایجاد زیرساخت های لازم می توان قوم تپه را مکان جذابی برای تفریح ساخت.
تماشای غروب آفتاب بر روی تپه های شنی قوم تپه، خاطره ای به یادماندنی بر جای می گذارد.
جاهای دیدنی دیگر نزدیک قوم تپه » در ۱۷ کیلومتری مجتمع گردشگری امند، در ۲۵ کیلومتری چشمه ی خوجا خانی، در ۲۷ کیلومتری آبشار سرکنددیزج و در 34 کیلومتری، پیست اسکی پیام قرار گرفته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا