تفریح

اوپرک ؛ زیباترین مرز جهان

اوپرت یا اُپِرت، مرز رویایی میان دو استان سمنان و مازندران است، جایی که کویر و جنگل به هم می رسند. بیشتر از همه چیز در اوپرت ابرهای زیبا و پرپشت شما را به سوی خود جذب خواهد کرد، اقیانوسی از ابرها که طبیعت‌ دوستان زیادی را به سوی خود می‌ کشاند.

اوپرت در میان استان های سمنان و مازندران، در فاصله ۵۵ کیلومتری شمال شهرستان مهدی شهر منطقه ای بکر و فوق العاده زیبایی واقع شده است که همانند دیواری از کوه مسیر حرکت ابرها را می بندد و منطقه ییلاقی ایجاد می کند.

دیدنی‌های اوپرت

جنگل راش سنگده
جنگل راش سنگده، جنگلی است که طول درختان آن به 40 متر می‌رسد و انگار ستون آسمان هستند! پای این درختان سر به آسمان کشیده، فرشی با تار و پودی از جنس برگ‌ها پهن شده که با رنگ سرخ و زرد خود چشمان شما را به خود خیره می‌کند.
غار دربند
غار دربند یک مکان تاریخی با قدمت بسیار طولانی است که یکی از جاذبه‌های دیدنی مهدی‌شهر به حساب می‌آید. هنگام سفر به اوپرت می‌توانید از این غار تاریخی که قدمتی بیش از 200 هزار سال دارد، دیدن کنید! غار دربند، دومین غار آهکی کشور محسوب می‌شود.
آبشار اوبن
این آبشار با نام بولا نیز شناخته می‌شود و در دل جنگلی در نزدیکی اوپرت، مرز سمنان و مازندران قرار گرفته است. منطقه‌ی آبشار اوبن یا بولا به دلیل بارش‌های فراوان، چشمه‌ها و رودخانه‌های زیادی را به وجود آورده است.
چشمه‌های رنگین باداب سورت
باداب سورت چشمه‌ای پلکانی و رنگارنگ است که چشم‌انداز خاص و مسحورکننده‌ی آن از گردشگران دلبری می‌کند. باداب سورت در بخش چهاردانگه و روستای اروست قرار گرفته است. هرکدام از این چشمه‌ها رنگ، بو و مزه خاص خود را دارند. نام این مجموعه چشمه‌های شگفت انگیز پس از کوه دماوند، به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران به ثبت رسیده است
دریاچه چورت
دریاچه‌ای بسیار دیدنی در دل جنگل‌های چهاردانگه مازندران قرار گرفته که چورت نام دارد. اطراف این دریاچه‌ را درخت‌های سبز انبوه پر کرده‌اند که تصاویر آن‌ها بر روی آب دریاچه خودنمایی می‌کنند و منظره‌ای بسیار چشم‌نواز ایجاد کرده‌اند. این دریاچه زیبا در 25 کیلومتری روستای چورت قرار دارد.

پوشش گیاهی و جانوری اوپرت

پوشش گیاهی خاصی در این منطقه وجود دارد که شامل تنوع زیستی زیادی هستند. همچنین این منطقه برای رشد گیاهان مختلف مناسب است و اوپرت به عنوان قطب پرورش گیاهان دارویی شناخته می شود، مانند اورشمک، گوگ په، سیروک، زیره، اوک چو، قعلب، کولک، زولنگ، پاروک، مازش کو، الزی و اوجی. اسب‌ های وحشی در منطقه اوپرت بی شک شما را به وجد خواهد آورد، همچنین دشت های وسیع برای چرای گوسفندان و گاوها چشم اندازی خارق العاده ایجاد کرده اند

بهترین زمان برای سفر به روستای اوپرت

بهترین زمان برای سفر به روستای اوپرت فصل‌های بهار و تابستان هستند. در این فصول می‌توانید اقیانوس ابر را از بالای کوه زیبای اوپرت تماشا کنید. . در فصل پاییز دیدن طبیعت رنگین اوپرت نیز لطف خود را دارد، اما توجه کنید در زمان بارندگی و سرما مسیر رسیدن ممکن سخت باشد و وسایل و تجهیزات لازم را باید به‌همراه داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا